Chi siamo e dove andiamo noi...

* Le immagini e le fotografie del sito sono protette da copyright. Se ne consente l'utilizzo per uso personale, studio o consultazione*



Trascrizione dei testi dialettali: Talvolta potranno esserci errori o imprecisioni di trascrizione del dialetto; infatti il nostro dialetto a tutt'oggi non ha raggiunto uniformità di rappresentazione. Le fotografie (spesso non datate) provengono dalle raccolte di varie persone; in talune le date possono essere approssimative. Ci scusiamo con i lettori. Si prega di lasciare le eventuali segnalazioni nei commenti o di inviarle al nostro indirizzo mail: blogdellamemoria@gmail.com





venerdì 25 marzo 2011

EL CARETIN DE LA BOLE E ALTRE STORIE

El caretin a pedali de la bole: I ne dasea diese schei per quel dela bole e dopo ghe disea: “Diese schei de bole e dopo el me daga anca el pesseto (aggiunta omaggio. Ndr)”.
Un tochetin de più. “Va ben” e el me le dava e mi era contento come 'na pasqua.
Quel de la bole el gavea un treciclo con el portapachi davanti.

La bole (il castagnaccio)

D: Si ricorda che macchina aveva el Toni Balan.
Prima el g'avea el careto e dopo el g'avea na machina ….
D: Forse una Giardinetta?
Eh medigo sì. El vendea le stoffe, a casa. Le so done le stasea da Isoli, su de sora, e anca in botega.
Marisa: Mi ricordo che quando i ha fato la casa sul canton tuti i disea “Varda ti che casa che l’ha tirà su Balan. Quel sì che l'è un sior!”
Attilio: Mi el volea farme fiol de anima.
Marisa: El gà lassa tuto ai preti.
Mi le case me le son fate da par mi, col me sudor.
So moier l’era la Rita, la Maria l’era so sorela.

I ricordi spaziano allargandosi ad altre piccole attività commerciali di Quinto. Le due signore sono di un'altra generazione e commentano gli anni '50 - '60.

Lorena: Quela che vendea i tabachi, la Rosi, me la ricordo ancora.
Marisa: La Maria Latàra a Quinto, me la ricordo ben. A la fermata del tram la g'avea el bar e la vendea anca el late.  ‘Ndavimo a comprarse dei siroppi che i era de un verde, ma verde ... ! La vendea el late ma la g'avea 'stì paciughi, le ruele de liquirissia, le spumiglie, schifose, con de quei colori ... ma a noialtri le ne piaseva, i era novità, erimo abituè a mangiar mandrigoli e a provarghe sodisfassio! ...  e dopo gh'era le boccettine piccole col ciuccio. Te ciucciavi 'sto sciroppo con un gusto da chimico che se no semo morti alora campemo sent’anni!
Quando gh'è stà la television andavimo a vederla al bar, e in estate se 'ndava dedrio in corte, sotto i gelsi, a vardar Carosello ...  Calimero il pulcino Nero che diceva sempre "Ava come Lava" e Calindri con il Cinar. Mi ricordo anche l'ispettore Rock, "Anch'io ho commesso un errore. Non ho mai usato la Brillantina Linetti!"
Mi pare che al giovedì ci fosse Lascia o Raddoppia col Mike Bongiorno ...
Bisognava portarsi la sedia perchè al bar  non ce n'erano per tutti.


2 commenti:

  1. potete dare la ricetta dalle bole? o almeno descriverla cn precisione questa "bole"? grazie..

    RispondiElimina
  2. Ora si preparano castagnacci più ricchi e saporiti. La nostra "bole" era un dolce povero fatto con farina di castagne, qualche cucchiaio d'olio, un pizzico di sale e acqua per amalgamare. Col tempo il dolce si arricchì di uvetta sultanina e di pinoli.

    RispondiElimina